استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

لیگ برتر؛ قسمت سوم

کهکشان آبی در کویر و پذیرایی پرسپولیس از شهرداری در حضور کم‌حوصله‌ها



http://media.farsnews.com/Media/8912/Images/jpg/A0102/A1023726.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته سوم لیگ برتر فقط 72 ساعت بعد از پایان هفته دوم لیگ برتر آغاز می‌شود. فشردگی برنامه‌های لیگ برتر به دلیل هماهنگی با برنامه‌های تیم ملی است و شاید به همین دلیل است که بیشتر مربیان ناراضی از این شیوه برگزاری بازی‌ها ترجیح می‌دهند گلایه‌ خود را رسانه‌ای نکنند.
نگاهی به بازی‌های این هفته می‌اندازیم؛

* ملوان - مس سرچشمه؛ ملوانان برابر تیم بدون امتیاز

ملوان و مس سرچشمه در دو هفته اول لیگ برتر رنگ برد را ندیده‌اند، ملوان دو تساوی و دو امتیاز دارد و مس سرچشمه با دو شکست و بدون امتیاز در انتهای جدول است. مسی‌ها هنوز به هماهنگی و آمادگی نرسید‌ه‌اند زیرا این تیم در فصل آماده سازی درگیر انتقال به استان دیگر بود که در نهایت در کرمان ماندنی شد. روی کاغذ شانس پیروزی ملوان بیشتر است و خیلی‌ها معقتدند مس سرچشمه سومین شکست متوالی خود را در بندر انزلی متحمل می‌شود اما فوتبال غیر قابل پیش بینی است و شاید کرمانی‌ها در انزلی شگفتی ساز شوند.

*سایپا - ذوب آهن اصفهان؛ دیدار استاد و شاگرد و غیبت آقای گل

این بازی تحت تاثیر دیدار دو سرمربی است، جایی که مجید صالح بعد از چند سال دستیاری منصور ابراهیم‌زاده برای اولین فصل مستقل شده است. صالح با تواضع می‌گوید ممکن است باز هم درس‌های زیادی از ابراهیم‌زاده در این بازی یاد بگیرد. سایپا که هم اکنون به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین است در این هفته کریم انصاری فرد آقای گل کنونی لیگ را به دلیل اخراج در بازی با شهرداری در اختیار ندارد. شاید به جرات بتوان گفت که 40 درصد از توان هجومی سایپا با غیبت این مهاجم ملی‌پوش کاسته شده است.
ابراهیم‌زاده نیز که هنوز نتوانسته با ذوب آهن در لیگ یازدهم به پیروزی برسد تیمش را برای برد به میدان می‌فرستد و باید دید او فوت آخر استادی را برای خود نگه داشته و می‌تواند صالح را شکست دهد یا نایب قهرمان آسیا در هفته سوم هم از رسیدن به پیروزی محروم می‌ماند.

*تراکتورسازی تبریز - شاهین بوشهر؛ دومین میزبانی تراکتور در ورزشگاه خالی

تراکتورسازی تبریز برای دومین هفته در تبریز باید به حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه خالی از حریفش میزبانی کند. تراکتورسازان در هفته اول در ورزشگاه خالی یادگار امام تبریز برابر صبای قم شکست خوردند و اکنون نیز باید برابر شاهین بوشهر قرار بگیرند تیمی که هفته گذشته پرسپولیس را شکست داده و بازیکنانش روحیه خوبی دارند. درخشان اگر بتواند دومین برد متوالی خود را به دست آورد کار بزرگی کرده اما تراکتورسازی هم نایب قهرمان آسیا را هفته گذشته در اصفهان شکست داده است. اگر تماشاگران در این دیدار اجازه حضور داشتند قطعا پرتماشاگرترین بازی هفته در تبریز برگزار می‌شد.

*پرسپولیس - شهرداری تبریز؛ سرخپوشان فقط برد می‌خواهند

سرخپوشان در لیگ یازدهم هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند و به همین دلیل با انگیزه مضاعف برابر شهرداری تبریز قرار می‌گیرند تا اولین برد خود را در حضور تماشاگران پرشمارش به دست بیاورند. استیلی می‌داند اگر نتواند در این بازی هم پیروز شود ممکن است خیلی زودتر از آنچه که تصورش را می‌کرده در پرسپولیس به مشکل بخورد. هواداران این تیم در بازی اول برابر ملوان کم‌صبری عجیب خود را نشان دادند و به همین دلیل کار استیلی و پرسپولیسی ها دشوار است و تنها چیزی که این تماشاگران کم‌حوصله را راضی می‌کند سه امتیاز است.
شهرداری نیز با یسیج مربی کروات خود دو مساوی کسب کرده و اکنون یک امتیاز از پرسپولیس بیشتر دارد. او اگر بتواند از سرخپوشان امتیاز بگیرد کار بزرگی کرده و شاید پرسپولیس بیشتر دچار حاشیه و بحران کند، بنابراین سرخپوشان تهرانی محکوم به برد هستند.

* فجرسپاسی - داماش گیلان؛ دیدار دسته اولی‌ها

فجر سپاسی با بازیکنان گمنام و جوانش دو مساوی به دست آورده و این مرتبه برابر حریفی قرار می‌گیرد که برایش کاملا آشناست زیرا در لیگ دسته یک دو مرتبه با این تیم روبه‌رو شده است. البته هر دو بار شکست خورده ولی شاید این مرتبه وضعیت فرق کند هرچند داماش قوی‌تر از فصل گذشته است اما شیرازی‌ها نیز گاهی اوقات شگفتی‌هایی خلق کرده‌اند. داماش دوشنبه شب در حالی از استقلال شکست خورد که بازی خوبی انجام داد و حالا دنبال اولین سه امتیاز لیگ است، هدفی که فجر هم آن را دنبال می‌کند.

*سپاهان اصفهان - نفت آبادان؛ نفت برابر سپاهان متحول شده

لوکا بوناچیچ هنوز نتوانسته برای قطب زرد فوتبال ایران بردی کسب کند و دو مساوی تنها ذخیره قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. لوکا تیمش را در این دیدار برای برد به میدان خواهد فرستاد تا در اصفهان اولین برد را جشن بگیرد اما شاید تغییر مدیرعاملی باشگاه این تیم را هم دچار شوک کند. ساکت پس از سال‌ها حضور در سپاهان از این سمت مدیرعاملی این باشگاه رفت تا علیرضا رحیمی جانشین او شود.
در آن سوی میدان نیز غلامحسین پیروانی و شاگردانش هم دو امتیاز دارند. شاید پیروانی به گرفتن سومین تساوی در نصف جهان راضی باشد اگر چه نیم‌نگاهی هم به پیروزی دارد.

*راه آهن - صبای قم؛ بدل گواردیولا برابر دایی

علی دایی با راه آهن هنوز به برد نرسیده است. حریف این هفته آنها تیم سرسخت صبای قم است، تیمی که اگرچه بازیکن نامدار زیادی ندارد اما بازیکنانش به دلیل جوانی، انگیزه فراوانی دارند. رضا عنایتی تک ستاره تیم صبای قم است که اگر خوب تغذیه شود شاید بتواند گلزنی کند. ویسی نیز که خود را گواردیولای ایرانی یا بهتر بگوییم بدل گورادیولا می‌داند و سعی می‌کند مانند او لباس بپوشد می‌خواهد در تهران از تیم دایی امتیاز بگیرد.

* فولاد خوزستان - نفت تهران؛ دو هدف متفاوت

فولاد با مجید جلالی 4 امتیازی است و این مربی می‌خواهد اولین برد خانگی خود را در لیگ یازدهم به دست بیاورد. نفت تهران نیز در هفته گذشته لیگ برتر در تهران مس کرمان را شکست داده است. رویارویی حسین فرکی و مجید جلالی می‌تواند جذاب باشد و باید دید کدام یک از این دو مربی در پایان بازی به هدفش می‌رسد.

* مس کرمان - استقلال؛ کهکشان آبی در کویر

صمد مرفاوی به استقلال رسید. او به خوبی این تیم را می‌شناسد. حتی اگر استقلال کهکشانی شده باشد در کویر کار دشواری دارد. در آن سوی میدان هم پرویز مظلومی با مس غریبه نیست و یک فصل سرمربی این تیم بوده و با فضای فوتبال کرمان آشناست. تقابل مرفاوی و مظلومی از جمله اتفاقات مهم این هفته است. آبی‌پوشان برای کسب دومین سه امتیاز لیگ کار سختی دارند، اگر چه این سختی برای مس هم صدق می‌کند.

*برنامه کامل و اسامی داوران هفته سوم لیگ برتر:

پنجشنبه 20/5/90- ساعت 22

ملوان –مس سرچشمه-تختی-انزلی
هدایت ممبینی-حسین خانبان-سجاد طوری-رسول رهبر فام-ناظر:ایرج نظری

سایپا-ذوب آهن-انقلاب-کرج
قاسم واحدی-حسن کامرانی فر-حسن یوسفی-اشکان خورشیدی-ناظر:جواد تقی پور

تراکتورسازی –شاهین بوشهر-یادگار امام (ره)-تبریز
رضا کرمانشاهی-سعید علی نژادیان-حسین طالقانی-امیرحسین فتاحی-ناظر:رضا غیاثی

پرسپولیس-شهرداری تبریز-آزادی-تهران22:30
محسن قهرمانی-مرتضی کریمی-محمدرضا منصوری-سید مهدی سید علی-ناظر:حسین عسکری

جمعه 21/5/90-ساعت 22

فجرسپاسی-داماش-حافظیه-شیراز
جمشید محمدی-علیرضا کهوری-حمید نظری-محمد ملی-ناظر:اسماعیل صفیری

سپاهان-نفت آبادان-فولادشهر اصفهان
یدالله جهانبازی-محمدرضا ابوالفضلی-سعید شمس-محمدرضا اکبریان-ناظر:یدالله سلیمانی

راه آهن-صبای قم- اکباتان-تهران
سعید بخشی زاده-رسول فروغی-تورج عیوض محمدی-فرشید افشار-ناظر:عبود سنگاشکن

فولاد خوزستان-نفت-تختی-اهواز
محمود رفیعی-مسعود فرح نیا-محمدرضا امینی-جمشید دانش مهر-ناظر:عبدالله با عزم

مس کرمان-استقلال-شهید باهنر-کرمان22:30
علیرضا فغانی-داود رفعتی-علی میرزابیگی-سید حسن زرگر-ناظر:محمد تولایی

*جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته دوم:
1- سایپا 4 امتیاز
2- صبای قم 4 امتیاز
3- نفت تهران 4 امتیاز
4- استقلال 4 امتیاز
5- شاهین 4 امتیاز
6- فولاد 4 امتیاز
7- تراکتورسازی 3 امتیاز
8- راه آهن 2 امتیاز
9- شهرداری تبریز 2 امتیاز
10- سپاهان 2 امتیاز
11- نفت آبادان 2 امتیاز
12- فجر سپاسی 2 امتیاز
13- ملوان 2 امتیاز
14- مس یک امتیاز
15- پرسپولیس یک امتیاز
16- ذوب آهن یک امتیاز
17- داماش گیلان یک امتیاز
18- مس سرچشمه بدون امتیاز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد