استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

والپیپر فرهاد مجیدی

http://www.oleole.com/media/main/images/wallpapers/79490/farhadmajidi_156423.jpg


بقیه عکس ها در ادامه مطلب :

ادامه مطلب ...

با وجود اظهار علاقه امیرحسین صادقی به بازگشت قربانی به استقلال؛

پیروز قربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز خودم را یک استقلالی می دانم و مدیون این تیم هستم اما به دلایلی امسال از این تیم جدا شده ام.

وی افزود: شانس کرمان برای بقا در لیگ برتر بالاست و با وجود تفکرات" لوکابوناچیچ" مس به لیگ دست یک سقوط نمی کند.

قربانی تصریح کرد: مطمئن باشید که به هر تیمی بروم به پرسپولیس نخواهم رفت البته هنوز بازی های لیگ تمام نشده است و من تا پایان لیگ هیچ صحبتی با هیچ تیمی نخواهم کرد.

خط خوردن جباری از فهرست 18 نفره

مجتبی جباری که گفته می‌ شد در دیدار امروز استقلال مقابل ذوب آهن بازی می کند از سوی مرفاوی از لیست 18 نفره این تیم خط خورد. این بازیکن در تمرین روز جمعه غیبت غیر موجه داشت.

*مدیر عامل استقلال شب گذشته برای زیارت به مسجد جمکران رفت. وی صبح امروز در اردوی آبی پوشان حاضر شد و از بازیکنان خواست با تمام وجود بازی کنند.

*منصور ابراهیم زاده صبح امروز به محض دیدن مرفاوی در هتل المپیک موفقیت استقلال و صعود این تیم به مرحله دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت.

*محسن یوسفی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف به مدت 10 روز از همراهی آبی پوشان محروم خواهد بود.

*کاروان استقلال برای بازی مقابل الجزیره روز دوشنبه آینده تهران را به مقصد ابوظبی ترک خواهد کرد.

* در صورت پیروزی تیم استقلال در بازی امروز تمرینات این تیم به مدت 2 روز تعطیل خواهد شد.

دیدار استقلال و ذوب آهن ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.گگ

جباری


مرفاوی: با شکست ذوب‌آهن نایب قهرمان لیگ می‌شویم

ادعای سرمربی استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن


این اعتقاد صمد مرفاوی است که می گوید اگر فردا موفق به شکست دادن ذوب آهن شوند می توانند رتبه دوم در جدول رده بندی لیگ برتر را به دست بیاورند.
صمد و استقلال در چند هفته اخیر نتایج خوبی در لیگ


این اعتقاد صمد مرفاوی است که می گوید اگر فردا موفق به شکست دادن ذوب آهن شوند می توانند رتبه دوم در جدول رده بندی لیگ برتر را به دست بیاورند.

صمد و استقلال در چند هفته اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان گرفته اند و حالا به نظر روحیه شکست دادن ذوب آهن را در خانه دارند.مرفاوی می گوید«تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و بازیکنان از هر لحاظ آماده دیدار مقابل ذوب‌آهن هستند.ما فیلم چند بازی اخیر ذوبی ها را تماشا کرده ایم و شناخت خوبی از آنها داریم.این بازی اهمیت زیادی برای ما دارد.
به نظرم اگر بتوانیم آنها را شکست دهیم می توانیم به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر برسیم»

مرفاوی در حالی این حرف ها را می زند که آنها در بازی رفت بازی را به ذوب آهن واگذار کرده بودند.او درباره این بازی حرف می زند و می گوید«در آن بازی ما چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم و مجبور بودیم چند تغییر را در ترکیب خود ایجاد کنیم اما شرایط دیدار برگشت فرق می‌کند. ما میزبان هستیم و باید 3 امیتاز را کسب کنیم. بازیکنان ذوب‌آهن چند سال است کنار هم بازی می‌کنند و از انسجام خوبی برخوردار هستند.»

حرف های پایانی سرمربی استقلال درباره لیگ قهرمانان و نتایج خوب استقلال است.آنجا که او می گوید: «خدا را شکر توانستیم با درایت بازیکنان و برنامه‌ریزی مناسب به دور بعدی مسابقات راه پیدا کنیم و باید این روند را در ادامه مسابقات هم حفظ کنیم تا بتوانیم جزو 4 تیم پایانی باشیم.تمام تلاش ما این است که مقابل الجزیره هم پیروزی را کسب کنیم تا به عنوان تیم اول صعود کرده و در دور بعد میزبان بوده و از حمایت تماشاگران برخوردار شویم.»


http://www.footballiran.ir/Images/News/Smal_Pic/21-10-1388%5CIMAGE633988291416406250.jpg

تمرین استقلال روز یکشنبه : 89/1/29

همان طور که گفته بودیم این هم عکس از تمرین استقلال:



http://www.fcesteghlal.ir/Images/Original/e86b52a6-7d46-47bb-affd-16c7ec1893c1.jpg


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب ...

مجتبی جباری

مجتبی جباری شنبه در تمرین استقلال شرکت نکرد؛ او به جای حضور در ورزشگاه دستگردی، اینگونه تشخیص داد که فرمان ماشینش را به سمت خیابان سلیمان خاطر بچرخاند و مثل چند ماه اخیر، احوالی از دکتر نوروزی بپرسد و از مطب او بازدید کند. اتفاقی که شنبه افتاد، برای روزنامه‌ها امری طبیعی و پیش پا افتاده بود چرا که همه خیال می‌کنند او همچنان دوران نقاهت را سپری می‌کند، غافل از اینکه این بازیکن سلامت خود را به دست آورده و به همین دلیل مقابل الشباب در لیست 18 نفره استقلال قرار گرفت و روی نیمکت نشست.

مجتبی در این سال‌ها آنقدر غیبت غیرموجه داشته که حالا روزنامه‌ها از کنار غیبت روز شنبه او به سادگی بگذرند اما کار به جایی رسیده که صدای صمد مرفاوی هم درآمده و بعد از غیبت مجتبی، زیر لب غرغر می‌کند و با همان صدای گرفته و لهجه جنوبی‌اش می‌گوید: «یه روز هست، سه روز نیست ... اینجوری که به درد نمی‌خوره!»

قبلا- به عبارتی 4 سال پیش که تازه از ابومسلم آمده بود- امیر قلعه‌نویی سر به سرش نمی‌گذاشت و اجازه می‌داد هر طور که دلش می‌خواهد رفتار کند اما همین پارسال قلعه‌نویی هم نتوانست رفتارهای غیرحرفه‌ای او را تحمل کند و سرانجام بعد از اولین بازی آسیایی استقلال او را تا پایان فصل کنار گذاشت.

مجتبی شنبه غایب بود؛ وقتی به مرفاوی خبر رسید که مجتبی فرمان ماشین‌اش را کج کرده و رفته مطب دکتر نوروزی، 4 انگشت‌اش را زیر گلو گذاشت و با همان صدای گرفته و لهجه جنوبی گفت: «به اینجام رسیده ...!»

اما غیبت‌های مجتبی جباری همیشه یک سوال بزرگ برای مربیان و روزنامه‌ها بوده است؛ بازیکنی که سالم زندگی می‌کند و همیشه در زمره فوتبالیست‌های معتقد و پایبند فوتبال ایران است، چرا به یکباره در تمرین تیمش حاضر نمی‌شود و خوددرمانی می‌کند؟

ریشه این اتفاق را باید در بازی استقلال- الاهلی جست‌وجو کرد؛ همان مسابقه‌ای که مجتبی جباری بعد از مدت‌ها مصدومیت در لیست 18 نفره استقلال قرار گرفت و البته از سوی هواداران استقلال به شدت تشویق شد. جباری ظاهرا منتظر بود تا صمد مرفاوی هر لحظه صدایش کند و به درخواست تماشاگران جواب مثبت بدهد و آقای شماره 8 درمیان فریاد تماشاگران وارد زمین شود. اما انتظار او راه به جایی نبرد و 3 تعویض قانونی استقلال به اتمام رسید تا جباری با اخم‌های در هم و گره خورده روی نیمکت بنشیند.

ظاهرا غیبت روز شنبه او بی ارتباط با این بازی نبوده است؛ مجتبی بهتر از هر کسی می‌داند که در این شرایط، با وجود حمایتی که باشگاه استقلال در دعوا با امیر قلعه‌نویی از او داشته و بعد از مصدومیت طولانی‌مدت کنارش نگذاشته، اعتراض به بازی نکردن، واکنش‌های تندی را از سوی مدیریت باشگاه به همراه خواهد داشت. به طور حتم رسانه‌ها هم سر سوزنی حق برای او قایل نمی‌شوند و حتما جانب مرفاوی را می‌گیرند. پس بهترین راه اعتراض به بازی نکردن، غیبت در تمرین و چرخاندن فرمان به سمت خیابان سلیمان‌خاطر است.

حال باشگاه در قبال این رفتارها باید چه واکنشی نشان بدهد؟ ظاهرا مدیریت باشگاه هم از رفتارهای این بازیکن کلافه شده و فعلا سکوت کرده تا شاید در نقل و انتقالات تابستانی از خجالت‌اش دربیاید.

مساله‌‌ای که باید به آن توجه شود و مجتبی جباری به آن توجه نمی‌کند، ترکیب ایده‌آل استقلال در بازی‌های اخیر است. در این شرایط هیچ عقل سلیمی فابیو جانواریوی آماده را با این بازیکن تازه به میدان بازگشته تعویض نمی‌کند و هیچ مربی دانایی مجتبی جباری را به سیاوش اکبرپور ترجیح نمی‌دهد؛ البته به جز خود مجتبی جباری که خیال می‌کند همه چیز را می‌داند، همه چیز را می‌فهمد، همه چیز را درست می‌گوید و در همه حال حق با اوست!

3 مسابقه تا پایان لیگ باقی مانده؛ شاید مجتبی باز هم بازی نکند و شاید غیبت‌های او دوباره تکرار شود اما آقای خونسرد- آقا صمد- که نمی‌داند آینده کاری‌اش بعد از این 3 مسابقه چه خواهد بود، فعلا به همان غرغرهای زیر لب بسنده کرده تا گذر زمان همه چیز را مشخص کند.

اساسا مشکل اینجاست که مجتبی جباری در ایران فقط و فقط یک مربی را قبول دارد؛ فیروز کریمی! او پیش از این نشان داده با اکبر میثاقیان نمی‌سازد، با امیر قلعه‌نویی آبش در یک جوی نمی‌رود و با ناصر حجازی سر ناسازگاری دارد؛ او فقط با فیروز کریمی عیاق بود و حرفش را گوش می‌داد و به تاکتیک‌ها و تمرین‌هایش از صمیم قلب اعتقاد داشت. او حالا هم معتقد است که صمد مرفاوی- که در گذشته‌ای نه چندان دور سرمربی نسل طلایی استقلال در تیم‌های جوانان و امید بوده- آدم بسیار خوب و شریفی است اما یک آدم خوب حتما نمی‌تواند یک مربی خوب باشد؛ مثل صمد مرفاوی!

مجتبی جباری پس از ماه‌ها به جمع استقلالی‌ها بازگشته است؛ این خبر در ظاهر خوشایند هوادارانی است که بی‌صبرانه منتظر پاس‌های طلایی او هستند اما این سکه روی دیگری هم دارد. بازگشت مجتبی می‌تواند حواشی خاص خودش را به همراه داشته باشد. اتفاقی که این روزها نرم و کمرنگ در تمرین استقلال دیده می شود.

وقتی شما یک سکه را به هوا پرتاب می‌کنید، احتمال 50-50 است. حال با این تفاسیر فکر می‌کنید بازگشت جباری با کدام احتمال همراه است؟ این روی سکه یا آن روی سکه؟ این روی سکه بهتر است اما احتمال آن روی سکه برخلاف قوانین ریاضی در این مورد چیزی بیشتر از 50 درصد است. لااقل تجربه اینگونه ثابت می‌کند.


http://64.130.220.65/Multimedia/pics/1387/11/Photo/1977.jpg


جشن صعود استقلال

e98d5964-1a42-406c-842c-46c7eed9a39b.jpg (640×426) 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ( ادامه مطلب ) بروید

ادامه مطلب ...

احتمال رویارویی قلعه‌نویی و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

بر اساس قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تیم‌های صعود کننده به این مرحله در تک بازی حذفی مقابل هم قرار می گیرند. در این مرحله احتمال برخورد تیم‌های استقلال و سپاهان بیشتر است و در صورتی که استقلال در گروه خود اول شود و سپاهان دوم، این بازی در آزادی انجام می شود اما در صورتی که استقلال در گروهش دوم شود و سپاهان نیز صدرنشین گروه خود شود این بازی در فولادشهر برگزار می شود. در غیر از دو حالت فوق احتمال برخورد دو تیم در این مرحله لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد.

* استقلال صدرنشین گروه A و سپاهان دوم گروه C:

چگونه استقلال صدرنشین گروه می شود؟

- الجزیره را در بازی آخر ببرد، بدون توجه به بازی دیگر با 14 امتیاز صدرنشین می‌شود.

- با الجزیره مساوی کند (12 امتیازی ) و بازی الاهلی- الغرافه نیز مساوی شده یا الغرافه ببازد.

- به الجزیره ببازد (11 امتیازی) و بازی الاهلی- الغرافه نیز مساوی شده یا الغرافه ببازد.

در صورت باخت استقلال و تساوی الغرافه، استقلال به خاطر نتیجه بهتر رو در رو با الغرافه بازهم صدرنشین خواهد بود.

چگونه سپاهان دوم می شود؟

- سپاهان در بازی آخر العین را می برد (11 امتیازی) و پاختاکور نیز الشباب را می برد.

- سپاهان با العین مساوی کند که در این صورت بدون توجه به نتیجه بازی دیگر ،قطعا در گروهش دوم خواهد شد.

- سپاهان به العین ببازد و بازی دیگر گروه با پیروزی پاختاکور یا مساوی تمام شود. در صورت نتیجه تساوی با توجه به نتیجه رو در روی سپاهان و الشباب این تیم سپاهان است که صعود می کند.

* سپاهان صدرنشین گروه C و استقلال دوم گروه A

چگونه سپاهان صدرنشین می شود؟

- العین را ببرد (11 امتیازی) و بازی دیگر گروه با برد الشباب یا تساوی خاتمه یابد.

استقلال در چه صورت دوم می شود؟

- به الجزیره ببازد یا مساوی کند و در بازی دیگر الغرافه مقابل الاهلی پیروز شود.

بازی سپاهان و العین یک روز زودتر از بازی استقلال و الجزیره برگزار می شود. بنابراین تیم استقلال با توجه به نتیجه رده بندی گروه C می تواند در بازی ‌آخر خود به دنبال نتیجه دلخواهش باشد. ضمن ‌آنکه پیروزی استقلال و سپاهان در بازی‌های روز آخر احتمال رویارویی دو تیم را به حداقل می رساند.

بر اساس قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی روز سه شنبه 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

صعود استقلال به مرحله بعد از پل سعودی

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر الاهلی عربستان در هفته پنجم هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر صعود خود به مرحله دوم این رقابتها را قطعی کرد تا نخستین تیم ایرانی باشد که به مرحله حذفی این لیگ آسیایی صعود می کند. 
در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 17:30 دقیقه امروز دو تیم استقلال تهران و الاهلی عربستان به قضاوت "سان بائو جی" از چین و در حضور نزدیک به 65 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان صمد مرفاوی با نتیجه 2 بر یک برابر حریف خود به پیروزی رسیدند. 

در شروع این دیدار استقلال بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد و با حمایت هوادارانش توانست دروازه الاهلی را به خطر بیندازد و در دقیقه 25 توسط سیدمهدی سیدصالحی به گل برتری دست یافت. 

این برتری دوام زیادی نداشت و در دقیقه 35 " ویکتور " از روی نقطه پنالتی و به دنبال خطای سیاوش اکبرپور روی مهاجم الاهلی دروازه استقلال را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. 

در شرایطی که نیمه اول رو به پایان بود امیرحسین صادقی ضربه کرنز ارسالی جانوآریو را با ضربه سر به گل تبدیل کرد تا شاگردان صمد مرفاوی نیمه اول را با پیروزی 2 بر 1 به پایان برسانند. 

در نیمه دوم تیم الاهلی فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند اما مقابل دفاع منسجم آبی پوشان راه به جایی نبرد. 

در دقایق پایانی این دیدار آرش برهانی که به جای فرهاد مجیدی وارد میدان شده بود یک موقعیت تک به تک را از دست داد با این حال استقلال توانست در پایان با برتری 2 بر 1 صعود خود به مرحله دوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند.


ترکیب استقلال در این دیدار به شرح زیر بود: 
محمد محمدی، پژمان منتظری، امیر حسین صادقی، محسن یوسفی، خسرو حیدری، حسین کاظمی، حنیف عمران زاده، سیاوش اکبرپور، فابیو جانواریو(رینالدو)، سید مهدی سید صالحی(کیانوش رحمتی) و فرهاد مجیدی(آرش برهانی). 

استقلال با این پیروزی 11 امتیازی شد و صعودش به مرحله بعد را در فاصله یک هفته مانده تا پایان مرحله مقدماتی قطعی کرد. 

جدول رده بندی گروه : 1- استقلال ایران 11 امتیاز 2- الغرافه قطر 7 امتیاز 3- الاهلی عربستان 6 امتیاز 4- الجزیره امارات 1 امتیاز 

دیدار تیم های الغرافه قطر و الجزیره امارات امشب برگزار خواهد شد. استقلال در هفته آخر دور مقدماتی به مصاف تیم الجزیره امارات خواهد رفت. 

ناصرحجازی در ورزشگاه آزادی

با دعوت رسمی مدیرعامل باشگاه استقلال ناصرحجازی امروز تماشاگر ویژه مصاف استقلال و الاهلی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال،امیررضا واعظی‌آشتیانی از اسطوره باشگاه استقلال دعوت کرد در دیدار امروز از جایگاه ویژه در کنار وی ناظر مسابقه باشد.

حجازی همراه با واعظی‌آشتیانی به ورزشگاه آزادی خواهد آمد.