استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

محمدی یا طالبلو؟ - هم صیخ سوخت هم کباب

http://media.farsnews.com/Media/8809/ImageReports/8809140689/8_8809140689_L600.jpg

تیم ملی ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 94، با عمان، چین تایپه و سوریه همگروه شد. در آن روزها، ایران دو دروازه بان بسیار آماده داشت؛ احمدرضا عابدزاده که از هفت سال پیشتر پیراهن شماره یک تیم ملی را قبضه کرده بود و بهزاد غلامپور که با پاس قهرمان ایران و آسیا شده بود. علی پروین، مربی وقت تیم ملی که برای انتخاب نهایی به نتیجه نرسیده بود، تصمیم عجیبی گرفت و قرار شد غلامپور و عابدزاده، «یکی در میان» بازی کنند. البته ترتیب بازی ها به گونه ای بود که دیدارهای سخت به غلامپور می رسید و بازی های آسان به عابدزاده. همان موقع خیلی از کارشناسان به مربی تیم ملی انتقاد کردند که این روش منسوخ و کهنه است و به هر دو دروازه بان لطمه می زند ولی پروین، به این انتقادها اعتنایی کرد.در اولین بازی، غلامپور مقابل عمان درون دروازه ایستاد و بعد نوبت عابدزاده شد که در دیدار با چین تایپه، سنگربان تیم ملی باشد. عابدزاده که از این وضعیت ناراحت بود، در یک صحنه ساده دچار مصدومیتی هولناک شد که دو سال او را از فوتبال دور کرد. بدین ترتیب غلامپور، دروازه بان اول تیم ملی شد و در مرحله بعدی، در بازی مقابل کره جنوبی، عراق، ژاپن، کره شمالی و عربستان آنقدر اشتباه کرد که عبارت «گل غلامپوری» را وارد فرهنگ فوتبال ایران کرد.


مقایسه میان عابدزاده و غلامپور 18 سال پیش با وضعیت امروز محمد محمدی و وحید طالب لو در استقلال، مقایسه درستی نیست ولی از آن موقع تا امروز، سنت غلط «انتخاب نوبتی» دروازه بانان هنوز در فوتبال ایران وجود دارد. در همه تیم های ملی و باشگاهی معتبر دنیا، یک نفر دروازه بان اصلی است و استدلال «فلانی در تمرینات هفته گذشته آماده تر بود» دیگر در فوتبال مدرن خریداری ندارد. در طول فصلی که گذشت، پست دروازه بانی استقلال، بارها بین محمدی و طالب لو دست به دست شد. البته گاهی اوقات این تغییرات به خاطر مصدومیت یکی از این دو بود، ولی خیلی از روزهای فصل هم طالب لو و محمدی هر دو شرایط بازی کردن داشتند و کادر فنی استقلال بر اساس فلسفه «نه سیخ بسوزد و نه کباب» به تناوب از هر دو استفاده کرد. ولی نتیجه ای که به دست آمد، برای هر دو ناگوار بود؛ محروم شدن از حضور در تیم ملی!


http://parsiansport.com/uploads/posts/1280132124.jpg


وقتی دروازه بانی در باشگاه خود فیکس نباشد و دو نفر مدام جایگزین هم می شوند، ناخواسته این پیام به مربی تیم ملی منتقل می شود: «هیچ کدام از این دو نفر قابل اعتماد نیستند» و این چیزی بود که کارلوس کی روش را ناگزیر کرد که از خیر دروازه بانان استقلال بگذرد. به تعبیری، با تعویض های پیاپی طالب لو و محمدی در ترکیب استقلال، هم سیخ سوخت و هم کباب.

پرویز مظلومی در مصاحبه ای گفته هر دو دروازه بان فعلی استقلال را نگه می دارد و دوست ندارد یکی از سهمیه های نقل و انتقالات تیم خود را به خرید دروازه بان اختصاص دهد. اگر او واقعاً چنین تصمیمی دارد، باید برای فصل آینده تکلیف را روشن کند و یکی از این دو نفر را به عنوان «دروازه بان اصلی» انتخاب کند؛ یعنی همان کاری که همه دنیا می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد