استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

دومین شکست آسیایی تیم استقلال در شب صعود ذوب آهن

تیم فوتبال استقلال در آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا برابر پاختاکورازبکستان مغلوب شد و ذوب آهن اصفهان ،الریان قطر را با شکست بدرقه کرد.
این دیدار که در حضور 4 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد با برتری یک بر صفر شاگردان منصور ابراهیم‌زاده به پایان رسید تا نماینده ایران صدرنشینی خود را در این گروه استحکام بخشد و صعود خود را به مرحله بعد تقریبا قطعی کند.
تک ‌گل این بازی که از ساعت 20 سه‌شنبه شب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد را اسماعیل فرهادی در دقیقه 22 وارد دروازه حریف کرد.
ذوب‌آهن در هر دو نیمه تیم برتر زمین بود؛ هرچند این تیم در نیمه دوم میل شدیدی به زدن گل‌های دیگر نشان نمی‌داد اما با این حال صاحب چندین فرصت گلزنی خوب شد. تیم الریان نیز پس از دریافت گل در نیمه نخست و در لحظاتی از نیمه دوم موقعیت‌هایی را بدست آورد که با درخشش شهاب گردان (دروازه‌بان ذوب‌آهن) و مدافعان تیم دفع شد.
ذوب‌آهنی‌ها در دقایق پایانی با تحلیل رفتن قوای جسمانی تیم حریف، حملات بیشتری را روی دروازه الریان ترتیب دادند که ثمری برای آنها نداشت. این بازی پس از 96 دقیقه به پایان رسید.
در این مسابقه محمد صلصالی از ذوب‌آهن در دقیقه 57 کارت زرد دریافت کرد و "مورا" از تیم حریف در دقیقه 92 از زمین اخراج شد؛ ضمن اینکه یکی دیگر از بازیکنان این تیم هم کارت زرد دریافت کرد.
ترکیب ذوب‌آهن: شهاب گردان، محمد حسینی، فرشید طالبی، محمد احمدی (شاهین خیری - 90)، محمد صلصالی، سیدجلال رافخایی، اسماعیل فرهادی، حسین ماهینی، محمد خلعتبری، مهدی رجب‌زاده (نورمحمدی - 77) و ایگور کاسترو (امید ابوالحسنی - 90+3) سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده
ذوب‌آهن پس از این پیروزی با 10 امتیاز همچنان قاطعانه صدرنشین گروه d (چهارم) باقی ماند و الریان با 1 امتیاز دیگر امید زیادی به صعود ندارد.
در دیگر مسابقه این گروه تیم الامارات امارات ،الشباب عربستان را با نتیجه دو بر یک شکست داد تا با کسب 6 امتیاز بالاتر از الشباب 5 امتیازی در جای دوم این گروه قرارگیرد.

دومین شکست استقلال در لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال استقلال ایران امروز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا را با شکست برابر حریف ازبکستانی خود آغاز کرد.
در این دیدار که از گروه دوم این مسابقه ها و در ورزشگاه پاختاکور ازبکستان برگزار شد؛ تیم استقلال با نتیجه دو بر یک مغلوب میزبان خود شد تا راه سختی برای صعود به دور دوم این رقابت ها داشته باشند .
استانیسلاو آندرف در دقیقه 28 و ایگور کریمتس در دقیقه 88 برای پاختاکور و آرش برهانی در دقیقه 45 برای استقلال گلزنی کردند .
حنیف عمران زاده مدافع تیم استقلال تهران در دقیقه 87 با دریافت قرمز اززمین بازی اخراج شد .
در نیمه نخست آبی پوشان استقلال قصد داشتند تا با پاس های تک ضرب و کوتاه ؛ بازی را اداره و فرصت های گلزنی به دست آورند اما فرهاد مجیدی و فرزاد آشوبی از موقعیت های خود استفاده نکردند
اساس حملات تیم پاختاکور در نیمه نخست ؛ استفاده از کناره ها و سانتر از جناحین بود که ازبک ها در یک ضد حمله سرعتی از جناح راست و شوت هافبک تهاجمی این تیم به گل رسیدند.
بازیکنان استقلال پس از این گل ؛ حملات گسترده ای را برای روی دروازه پاختاکور تدارک دیدند که در دقیقه 45 بر روی سانتر جواد شیرزاد از جناحچپ و ضربه برهانی به گل دست یافتند تا با تساوی به رختکن بروند .
درنیمه دوم ؛ بازیکنان استقلال قصد داشتند تا با استفاده از فضای خالی پشت مدافعان حریف به گل برسند که برهانی و مجیدی فرصت های ایده آل خود را ازدست دادند .
بازیکنان تیم پاختاکور نیز سانتر از جناحین و شوت از راه دور را در دستورکار خود قرار داده بودند که در اواخر بازی با استفاده از غفلت مدافعان استقلال ؛ به نخستین پیروزی خود در این رقابت ها دست یافتند تا امیدوار به صعود به مرحله بعدی رقابت ها باشند .
یکی از نکات قابل توجه این بازی ؛ اشتباهات مکرر مدافعان تیم استقلال تهران بود که فرصت های خوبی را در اختیار بازیکنان حریف قرار داد اما مهاجمان پاختاکور با بی دقتی این موقعیت ها را از دست دادند .
قضاوت این دیدار بر عهده یوییچی نیشیمورا از ژاپن بود. وی به ایگور کریمتس و ایلهامین سوینوف از پاختاکور، حنیف عمران زاده و آرش برهانی از استقلال کارت زرد نشان داد.در دقیقه 86 بازی حنیف عمران زاده با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.
ترکیب استقلال:محمد محمدی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، جواد شیرزاد، کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری، هوار ملا محمد(89 هادی شکوری)، فرهاد مجیدی(80 سید مهدی سید صالحی) و آرش برهانی(85 اسماعیل شریفات). سرمربی:پرویز مظلومی
تیم فوتبال استقلال با این نتیجه 4 امتیازی ماند و همچنان در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه b قرار گرفت تا منتظر نتیجه دیدار تیم‌های النصر عربستان و السد قطر باشد؛ پیروزی النصر در آن دیدار رتبه استقلال را به رده سوم تنزل خواهد داد.
پاختاکور نیز با این پیروزی 4 امتیازی شد و هم امتیاز با النصر عربستان در قعر جدول گروهش باقی ماند. شکست النصر برابر السد قطر ، باعث صعود یک پله‌ای پاختاکور در جدول گروه خواهد شد.
استقلال در دیدار آینده خود، 13 اردیبهشت در قطر به مصاف السد این کشور می رود و پاختاکور 14 اردیبهشت میهمان النصر عربستان خواهد بود.
در دیگر دیدار این گروه ؛ تیم های النصر عربستان و السد قطر در ریاض به مصاف هم می روند.
جدول رده بندی :
1- السد 3 بازی 7 امتیاز
2- استقلال 4 بازی 4 امتیاز
3- النصر 3 بازی 4 امتیاز
4- پاختاکور 4 بازی 4 امتیاز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد