استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

کابوس حذف از آسیا دور سر استقلال مغرور

http://www.ipna.ir/upload/picture/5_8905231650_L6000.5480049.jpg


شرایط استقلال اصلا ایده‌آل نیست. این جمله به معنی شرایط گذشته نیست که استقلال در ماضی شرایط مطلوبی را پشت سر گذاشته آن هم در حالی که پیش از فصل خیلی‌ها تصور می‌کردند که این تیم با آنچه دارد و زمانی که ندارد در بن‌بست تمام طول فصل را دور خود می‌چرخد و روزهای بسیار بدی را به جا خواهد گذاشت اما بحث ما از اینجا به بعد است آن هم در شرایطی که پیروزی در 2 دربی رفت و برگشت از نظر روانی استقلال را تخلیه کرده و در باد غرور خوابانده است.

این روزها کافی است سری به تمرینات استقلال بزنید آن وقت است که متوجه می‌شوید مربیان چه حرص و جوشی می‌خورند از آنها که در باد غرور خوابیده‌اند و تصور می‌کنند پاختاکور را هم می‌برند!

بله، همین تصور است که همه چیز را می‌تواند خراب کند و استقلال را در فضایی بزرگتر و به بزرگی آسیا به حذف شدن بکشاند!

بازی با پاختاکور یعنی بازی با فیزیکی با یک تیم چغر و گردن‌کلفت که از نظر فیزیکی به استقلال چربش دارد و نبردهای تن به تن در آزادی و در ازبکستان انتظار آبی‌ها را می‌کشد.

پاختاکور فنی نیست، فانتزی است اما تا دلتان بخواهد جنگجو است و فیزیکی باز و این در شرایط فعلی (و حتی در شرایط معمولی) به ضرر استقلال است.

امروز استقلال در باد غرور خوابیده آن هم در حالی که دربی یک بازی حیثیتی داخلی است و فراتر از مرزهای ایران نیست اما بازی با پاختاکور در چارچوب قاره است و از نظر بین‌المللی بسیار پراهمیت‌تر از دربیهای داخلی محسوب می‌شود.

استقلال اگر از همین حالا هم سعی در تمرکز روی این ماجرا داشته باشد باز هم دیر است و اگر بازیکنان این تیم نتوانند از نظر روانی به شرایط مطلوب جنگندگی تا سر حد جان برسند به پاختاکور می‌بازند و رویاهای آسیایی استقلال را نابود می‌کنند و هم خودشان و هم هوادارانشان را مأیوس خواهند کرد.

صرفنظر از اینکه میلیونها استقلالی دلشان با این تیم است باید تأکید کنیم که از نظر مالی و معنوی خود بازیکنان استقلال بیشتر از همه ضرر می‌کنند چراکه هم مبلغ قراردادهایشان و هم جایگاهشان متزلزل می‌شود.

استقلال عقبه تاریخی فوق‌العاده‌ای در آسیا دارد و باید آن را حفظ کند و از شخصیت استقلال دفاع کند و اگر با روحیه شکننده و مغرورانه امروز به کارزار آسیایی برود قاعدتا نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

استقلال اگر می‌خواهد مقابل پاختاکور پیروز شود و شانس بقا را در آسیا افزایش دهد بهتر است شرایط را برای خود عوض کند. آنجا در مسابقات آسیایی پیروزی در دربی حتی یک امتیاز هم ندارد و آنچه از حذف استقلال جلوگیری می‌کند خروج از پیله غرور است وگرنه استقلال چهارشنبه همه امیدهایش برای صعود را از دست خواهد داد و با این روحیه شکننده نمی‌تواند در نبردهای تن به تن با ازبکها پیروز شود.

بازی در آزادی اینبار حتما تماشاگران بیشتری را به ورزشگاهها می‌کشاند و اگر آبیها خواستار تداوم حضور تماشاگرانشان هستند باید این بازی را ببرند که اگر چنین نکنند...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد