استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

سرنوشت‌مرفاوی در دست‌تراکتورسازی

این هفته همه نگاه‌ها به استقلال است و تقلای این تیم برای فرار از شرایط بحرانی‌اش؛ هرچند واعظی آشتیانی در مراسم معارفه نامجو مطلق، از همگان خواست نگاه مثبتی به فرصت 2 هفته‌ای صمد مرفاوی داشته باشند اما حتی در مثبت‌ترین حالت ممکن، این فرصت ضرب‌الاجلی است که خواسته یا ناخواسته فشار و استرس فراوانی را به کادر فنی و بازیکنان وارد می‌کند.
مرفاوی که تا هفته پیش، هیچ آلترناتیوی برای خود نمی‌دید، حالا بخوبی می‌داند اگر امتیازات لازم را در 2 بازی آتی به دست نیاورد، باید جایش را به نامجو مطلقی بدهد که با استقبال گرم صمد، قدم به تمرینات استقلال گذاشت.
این شرایط حساس باعث شد مرفاوی دیروز حتی خبرنگاران را هم به محل تمرینات استقلال راه ندهد تا تیمش از گزند کوچک‌ترین حاشیه‌ها نیز در امان باشد. حریف فردای استقلال تیم خوب تراکتورسازی تبریز است که در جدول، فقط یک امتیاز با آنها فاصله دارد.
فراز کمالوند در آستانه بازی فردا با اشاره به این‌که استقلال همیشه استقلال است و هیچ وقت انگیزه این تیم کم نمی‌شود، گفت: به هر حال وقتی به مربی این تیم اولتیماتوم داده می‌شود، بازیکنان با انگیزه متفاوتی به میدان خواهند آمد.
البته سرمربی تراکتورسازی امیدوار است با مهار 2 مهره کلیدی استقلال در این بازی موفق شود: «این تیم 2 مهره کلیدی به نام‌های فرهاد مجیدی و خسرو حیدری دارد که اگر بتوانیم این دو را مهار کنیم، تا حدود زیادی می‌توانیم به خواسته‌هایمان مقابل استقلال برسیم.»
مرفاوی 2 بازی فرصت دارد؛ اما شاید شکست در بازی فردا، برای او به منزله پایان این فرصت 2 هفته‌ای باشد. این چیزی است که بازی جمعه را به یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل آبی‌ها مبدل خواهد کرد.
درخشان: با شکست استیل مدعی می‌شویم
جدال 2 تیم 33 امتیازی پیکان و استیل‌آذین می‌تواند یکی از آنها را به جرگه مدعیان اضافه کند. البته حمید درخشان معتقد است، آن تیم، پیکان است: پیروزی در این دیدار، ما را به جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گرداند. با توجه به این‌که 2 تیم از نظر امتیازی و حتی تفاضل گل شرایط یکسانی دارند، تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم در این بازی خانگی پیروز شویم و در این راه، برنامه ویژه‌ای برای مهار علی کریمی و دیگر نفرات تاثیرگذار استیل‌آذین داریم.
حمید استیلی هم پیروزی در بازی فردا را برای هر دو تیم مهم قلمداد کرد و گفت: هدایت پیکان برعهده مربی بزرگی به نام درخشان است که الگوی من در دوران بازیگری بوده است.
با این حال امیدواریم روز جمعه بازی خوبی را از خود ارائه داده و در نهایت بتوانیم 3 امتیاز حساس این مسابقه را کسب کنیم. قطعا در این هفته بالای جدول دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد که امیدواریم ما اسیر اتفاقات فوتبالی نشده و در نهایت همه اتفاقات این هفته به سود ما رقم بخورد.
مهابادی: بازی با سایپا حکم فینال دارد
فشردگی امتیازات در کمرکش جدول، حساسیت اکثر بازی‌های لیگ را بالا برده است. یکی از این بازی‌ها مصاف مقاومت سپاسی و سایپا در شیراز است. داوود مهابادی در آستانه این بازی گفت: هفته پیش با شکست برابر ملوان، جای خود را در جدول رده‌بندی به آنها تقدیم کردیم و اگر در مسابقه با سایپا هم ببازیم، آنها در جدول بالاتر از ما قرار می‌گیرند، به همین دلیل این مسابقه برای ما حکم یک فینال را دارد که می‌تواند ما را از جمع تیم‌های میانه جدول جدا کند.
محمد مایلی‌کهن نیز خاطرنشان کرد: پس از بازی با استقلال که بازی بسیار سختی بود، به بازیکنان گفتم که دیدار برابر استقلال تمام شد و باید به فکر بازی با مقاومت باشیم. مقاومت تیم بسیار خوبی است، ضمن این‌که در شهر خودش هم برابر ما بازی می‌کند. آنها در جدول چند رده بالاتر از ما هستند و این می‌تواند حساسیت بازی را دوچندان کند.
باقری‌نیا: این بازی مرگ و زندگی است
3 شکست متوالی چنان شرایطی را در اردوی استقلال اهواز حاکم کرده که هر آن امکان برکناری عبدالمجید باقری‌نیا می‌رود. به همین خاطر هم سرمربی آبی‌های اهواز، بازی فردای شاگردانش مقابل صبا را بازی مرگ و زندگی می‌داند: «تیم ما قادر است برابر هر تیمی حتی در خانه‌اش پیروز شود؛ اما این مساله به‌ انگیزه نفرات ما بازمی‌گردد. اگر آنها بتوانند انگیزه گذشته خود را کسب کنند و همان بازیکنان مبارزی شوند که در ورزشگاه آزادی شکست 2 بر صفر برابر استقلال را به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کردند، در این صورت مقابل صبا هم می‌توانند امیدوار به کسب پیروزی باشند.»
رسول کربکندی نیز در مورد بازی فردا اینچنین گفت: «صبا به 3 امتیاز این بازی برای تثبیت وضعیت و کسب جایگاه بهتر در جدول رده‌بندی نیاز دارد؛ اما باید اعتراف کنم که بازی سختی پیش روی ما است؛ چراکه استقلال اهواز چند نتیجه بد گرفته و همین امر باعث می‌شود که سرسخت‌تر بازی کند.»
برنامه هفته بیست و سوم
جمعه 25 دی
پاس - سپاهان، ساعت 45/14 در ورزشگاه قدس همدان
مقاومت سپاسی - سایپا، ساعت 45/14 در ورزشگاه حافظیه شیراز
پیکان - استیل‌آذین، ساعت 15/15 در ورزشگاه شهیدرجایی قزوین
صبا - استقلال اهواز، ساعت 15/15 در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم
فولاد - ملوان، ساعت 15/15 در ورزشگاه تختی اهواز
استقلال - تراکتورسازی، ساعت 15/15 در ورزشگاه آزادی
شنبه 26 دی شاهین - پرسپولیس، ساعت 15/15 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
ذوب‌آهن - مس، ساعت 15/15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان
راه‌آهن - ابومسلم، ساعت 15/15 در ورزشگاه اکباتان تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد