استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

قلب «مساله‌‌دار» واعظ آشتیانی!

1 - «رژه رونده روی جلد»! این نزدیکترین تعبیری است که به مدد آن، می‌توان اوضاع این روزهای امیررضا واعظ‌آشتیانی را توصیف کرد؛ مردی که البته نسبت به جراید ورزشی دیدگاهی رادیکال و تا اندازه‌ای خصمانه دارد، اما در حال حاضر حجم زیادی از اخبار و مصاحبه‌های اختصاصی این نشریات، با محوریت خود او تولید می‌شود!
2 - مضمون اصلی عمده مصاحبه‌های آشتیانی را اعتراضات وی به جو اخلاقی حاکم بر فوتبال ایران تشکیل می‌دهد. در این میان، نکته‌ای که به سرعت به ذهن متبادر می‌شود آن است که این مدیر غیر‌فوتبالی، ‌بلافاصله پس از ورود به این اقلیم، با تماشا و درک اندکی از ناخالصی‌های موجود در عرصه مزبور، چنان از خود بی‌خود شده که هر روز با بهت و حیرت زبان شکوه و گلایه می‌گشاید و آنچه را که می‌بیند، غیر‌قابل تحمل وصف می‌کند. می‌توان حال واعظ را درک کرد، اما به او توصیه می‌کنیم اندکی آرام‌تر باشد و به جای گفت‌وگوهای التهاب‌آور و تشنج‌آمیز، به سهم خودش گام‌هایی کوتاه اما مطمئن و حقیقی برای ریشه‌کن شدن این مسایل بردارد. این اما تنها ابهامی نیست که از دل گفت‌وگوهای جورواجور آشتیانی بیرون می‌جهد. ما با او «مساله»ای به مراتب بزرگتر هم داریم.
3 - از جمیع موضع‌گیری‌های مدیر‌عامل استقلال، اینطور برمی‌آید که روی سخن او با امیر قلعه‌نویی است. در واقع گرچه آشتیانی به مقامات فدراسیون فوتبال ایراد می‌گیرد و آنها را بابت عدم اعلام رسمی و قطعی نام متخلفان ملامت می‌کند، اما خود او نیز غالبا برای افشاگری‌هایش از قیودی مثل «برخی‌ها،» «بعضی از مربیان» یا «عده‌ای از آقایان» سود می‌برد. با این اوصاف، چنانچه ذکر شد قاطبه هواداران و مخاطبان فوتبال ایرانی با توجه به اتفاقات رخ داده در ماه‌های اخیر، می‌توانند به این جمع‌بندی برسند که مقصود واعظ از بسیاری از نیش و کنایه‌هایش، سرمربی پیشین استقلال است. در این صورت پرسشی بزرگ و اساسی پیش می‌آید؛ چرا واعظ تمام فصل گذشته را با چنین شرایطی در مجموعه مدیریتی خودش مدارا کرد و دم از دم برنیاورد؟ چرا و چگونه جناب آشتیانی حضور کسانی را در تیمش تحمل کرد که به قول خودش میان لیدرها پول تزریق می‌کردند، به روزنامه‌ها حال می‌دادند و «احیانا» با بازیکنان رقیب وارد مذاکره می‌شدند؟ اطمینان نداریم که منظور حقیقی واعظ از این همه اشاره، دقیقا امیر قلعه‌نویی باشد، اما اگر اینطور است، چرا تا لحظه بالا رفتن جام قهرمانی لیگ هشتم، ایشان شرایط اسفبار موجود را تاب آوردند و حتی در چند نوبت به امیر پیشنهاد تمدید همکاری دادند؟! آیا نمی‌توان تصور کرد راز آن مماشات، ثبت افتخار قهرمانی در لیگ‌برتر، طی اولین دوره حضور در فوتبال برای شخص واعظ آشتیانی بوده است؟ اصل چنین رویکردی، چقدر با «اخلاق» در رابطه است؟!
4 - «تشویش اذهان عمومی»، تقریبا شبیه همان کاری است که اکنون واعظ آشتیانی آن را انجام می‌دهد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بارها فراخوان داده تا هر کسی اطلاعاتی راجع به فساد در این رشته ورزشی دارد، تسلیم مقامات ذیربط کند. بنابراین چه بهتر که مدیر‌عامل استقلالی‌ها اطلاعاتش را به شریفی و همکارانش منتقل کند و البته اگر قلعه‌نویی را هم مقصر می‌داند، به افکار عمومی توضیح بدهد که چرا تا لحظه قهرمانی با این مربی همکاری کرد و جای او را در «قلب» خودش دانست؟ آیا قلب آشتیانی هم «مساله‌دار» است؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد